-דרכון בתוקף של לפחות 6 חודשים מיום החזרה לארץ.
-מסמכי נסיעה (כרטיסי טיסה, כרטיסי שייט, ואוצ’ר מלון, ואוצ’ר העברות).
-אשרות כניסה במידה וצריך, באחריות הנוסע.
-ביטוח נסיעות
יש לבצע צ’ק אין לשייט באתר חברת השייט או באפליקציה כשלושה שבועות לפני היציאה לשייט (משתנה בין החברות), אנו נשלח לכם תזכורת וקישור לביצוע הצ’ק אין בזמן הנדרש. בנוסף אנו מספקים שרות ביצוע צ’ק אין בעלות נוספת.
במהלך ביצוע הצ’ק אין יהיה ניתן לבחור את שעת העלייה לאנייה ברב חברות השייט. בחלק מחברות השייט השעה לא ניתנת לבחירה ונקבעת ע”י חברת השייט. בכל מקרה לפחות שלוש שעות לפני יציאת האנייה מהנמל.
-הגיל המינימלי לשייט הינו 6 חודשים (למעט MSC שזה 3 חודשים), בהפלגות מעל 14 יום הגיל המינימלי הינו שנה.
-ילדים בשייט חייבים להיות בליווי מבוגר בחדר.
-קטין היוצא לשייט ללא הוריו או כאשר ההורים גרושים, עליו להמציא אישור נוטריוני ובנוסף למלא טופס ייעודי של חברת השייט.
*בכל מקרה, אין לראות באמור לעיל כמידע מחייב. יש לוודא את הנדרש בהתאם למדיניות החברה הספציפית ו/או באמצעות נציג מחברתנו.
אכן, תשלום טיפים באנייה הינו חובה לחברת השייט עצמה בסיום השייט, אלא אם כן הטיפים חויבו מראש בהזמנה.
הסכום משתנה בן חברות השייט השונות ונע בד”כ בין 10$ לאדם ליום ויכול להגיע עד 25$ לאדם ליום. חברות השייט ראשיות אף לשנות את גובה הטיפים לפי בחירתם מזמן לזמן. ניתן להתעדכן מול נציגנו בגובה דמי השירות בחברת השייט בה אתם רוצים לשוט.
רוב חברות השייט מציעות ארוחות כשרות בהזמנה מראש בחלקן בעלות נוספת ובחלקן לא. הארוחות הן גלאט כשר, קפואות וארוזות מראש, אשר מחממים ומגישים באריזתם המקורית. התפריט לצהריים וערב הינו מנת בשר, דג או עוף עם פחמימה וירק. את הבקשה יש להגיש לפחות 90 יום לפני מועד ההפלגה
באניות האינטרנט אינו חינם. כאשר האנייה נמצאת בקרבת יבשה חבילת האינטרנט לחו”ל שעשיתם תוכל לעבוד לכם, אך כאשר האנייה בלב ים חבילת האינטרנט של הטלפון שלכם לא תעבוד. תוכלו לרכוש ממגוון החבילות אינטרנט שחברת השייט מציעה.
סיורי החוף אינם כלולים, אלא אם כן צוין אחרת. ניתן להזמין סיורי חוף מחברת השייט, הזמנת הטיולים נעשית באופן עצמאי דרך אתר האינטרנט של חברות השייט השונות, שם תוכל להיכנס להזמנה באמצעות מספר ההזמנה ופרטיכם האישיים, ולחשוף את כל פרטי הטיולים המוצעים. התשלום מתבצע באמצעות כרטיס אשראי, ולעיתים החיוב מתבצע מיידית ולעיתים בחשבון האונייה (שם ניתן לשלם גם במזומן). ניתן לבטל את ההזמנה עד למועד שנקבע, בהתאם לתנאי הביטול המפורטים בהזמנה.
אופציה נוספת היא לרכוש טיולים המאורגנים ע”י מקומיות חיצוניות בכל נמל עגינה תמצאו מבחר רחב של סיורים המותאמים למחירים שונים, אזורים מגוונים, משכי זמן ודרגות קושי שונות.
ההשתתפות בסיורים אינה חובה, ותמיד קיימת האפשרות לצאת לטיול עצמאי.
בכל חברות השייט אין צורך להשתמש במזומן ובכולן עובדים בשיטה דומה בה במהלך הליך ה-Online Check-In, תתבקשו להזין את פרטי כרטיס האשראי שלכם לצורך פתיחת חשבון רכישות. אם לא השלמתם זאת מראש, תוכלו לפתוח את החשבון בעת העלייה לאנייה באמצעות כרטיס אשראי או הפקדת מזומן. לאחר סיום התהליך, כרטיס מפתח חדרכם ישמש גם כאמצעי תשלום מגנטי בכל רחבי האנייה. לקראת תום ההפלגה תקבלו פירוט של חשבון החיוב.
בכל עגינה יש לשים לב היטב לשעת העלייה האחרונה לשייט ולנסות אף להקדים בשעה משעה זו. בחלק המקרים הנכם יכולים להגיע לנמל העגינה הבא, ומשם לעלות לאנייה ולהמשיך בהפלגה כרגיל. יש לצלצל למספר החירום המופיע על כרטיסי ההפלגה ולהתעדכן מהו הנמל הבא אשר מאפשר עלייה.
כנ”ל גם ביום היציאה לשייט יתכן ותהיה אפשרות לעלות לאנייה מנמל שייט הבא, אך לא יינתן זיכוי על הימים שלא עליתם לאנייה.
נשים בהריון אינן רשאיות להשתתף בהפלגה אם במהלך ההפלגה או במועד יציאתה יגיעו לשבוע ה-24 להריונן או מעבר לכך. כל אישה בהריון נדרשת להציג אישור מהרופא המטפל המאשר כי היא ועוברה במצב בריאותי תקין, כשירות להפלגה ואינם נמצאים בהריון בסיכון גבוה. בנוסף, על האישור לכלול את תאריך הלידה המשוער.